dinsdag 26 februari 2013

Voorjaarsschoonmaak

Als zo nu en dan even een zonnestraal door de bewolking heen breekt, krijg ik meteen zo'n  lente-gevoel. Wie niet? Ik sleep meteen allerhande bloemen naar binnen, ga dagelijks kijken of mijn bolletjes al opgekomen zijn en ik krijg "de kolder" in mijn kop. Spontaan trek ik kasten open om die eens flink uit te soppen, bedenk me dat er onder de bedden waarschijnlijk ook stof ligt, dus daar moet ik ook nodig eens onder schoonmaken. In de keuken kijk ik ook eens met mijn lente-ogen en hernieuwde energie en alles moet uit de kastjes en van de open planken, da's ook allemaal niet meer fris. Als de temperatuur straks een beetje mee gaat werken haal ik het kleed onder de bank vandaan en sleep hem de tuin in om eens lekker op te frissen. En dan mijn ramen! Da's dan wel weer jammer van die zonnestralen, want dan zie je meteen dat die ook eens gelapt moeten worden (want ik lap géén ramen als het vriest...) Ik hou dus eigenlijk gewoon een ouderwetse voorjaarsschoonmaak. Ook al heb ik geen open haard of houtkachel en ventileert mijn moderne huis wel goed.
En ik doe natuurlijk niet alleen mijn eigen huis, je kunt mij ook inhuren om bij jou een voorjaarsschoonmaak te houden. Lekker fris en schoon op weg naar de zomer. Ik heb er zin in!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten