zondag 2 september 2012

Huishoud managment map

Mijn huishouden is per definitie een ongeordend zooitje. Het schoonhouden lukt nog wel aardig, maar op vaste momenten opruimen en dingen terug kunnen vinden is altijd een kleine uitdaging. Dit komt mede door een gebrek aan kastruimte. Dit is natuurlijk een probleem wat met de tijd opgelost wordt, maar tot die tijd... Daarnaast heb ik geen úren over om me druk te maken met het huishouden. Dus dit moet efficiënter. En ik denk dat ik de oplossing heb: een huishoud managment map. Hierin gaat alles wat belangrijk/handig/efficiënt is om van dit huishouden van Jan Steen een huishouden te maken wat op rolletjes loopt en waarin we allemaal weten wat we moeten doen. In de map organiseer ik alles wat met het huishouden te maken heeft: van schoonmaak-schema's (per week, maand én jaar), weekmenu's, tot belangrijke telefoonnummers, van belangrijke info van school tot een financieel overzicht zodat ik geen rekening meer hoef te missen. Op internet vind je tal van ideeën voor pagina's, maar eigenwijs als ik ben, doe ik het lekker zelf. Nu moet ik alleen nog een goede plek vinden voor de map en dan kom ik weer bij het kast-ruimte-probleem...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten